דיון על המיזם

"Start up יצירתי חברתי", הפקת ספרי ילדים, בשילוב תרומות "מעשר"

אימפקט חינוכי

ע"י גילי רומן | 08 באוק' 2012
 

אשר שלום,

אני שמח לראות כיצד בחרת לרתום את כישורייך ונסיונך רב השנים לטובת המיזם החברתי שלך. זו בהחלט דוגמא ראויה לציון.

מה שחסר לי בתיאור המיזם הוא האימפקט החינוכי שלו. חשוב לציין, זוהי תחרות ליזמות בחינוך, לכן קריטי שנבין מה האפקט החינוכי הייחודי והחדשני של המיזם מעבר לתרומה החברתית הכוללת שלו (כמו נושא המעשר שהוא בהחלט מבורך, אך לא נושא ערך לימודי, כפי שאני מבין זאת כרגע).

אשמח לקרוא עדכון במיזם.

בהצלחה,

גילי

התייחסות לפנייתך המנחה והמשפרת

ע"י אשר וינשטיין | 08 באוק' 2012
 

גילי היקר, שלום וחג שמח,

ראשית תודה על הארתך הבונה וכמובן אשתדל "לשפר" את הנושא.

לדעתי ברמה העקרונית, כל נושא היזמות בחינוך ראוי שיתמקד בנוסף ל"שכלולים" לימודיים ו/או מתודולוגיים , המשפרים בין השאר טכניקות למידה,
גם בחינוך ערכי מתוכנן ומובנה, המכיל נתינה ושיפור הסולידריות החברתית, תוך מתן דוגמה אישית במיזמים יצירתיים הכוללים תרומות "מעשר" במסגרת מיזם
מימוני ויצירתי "סגור" שבו כאמור לא מוחזרים "כספי ההשקעה הראשונית" ליזם.

זאת בנוסף להצגת מתכונת "מלמדת, של מעין ניהול "חברת הזנק", החל משלבי הערכות, ה"פילוט" ועד להשלמת ההפקה והניהול השוטף .

נא התייחסותך ואשפר בהתאם .

בברכה,
אשר

מעורבות תלמידים

ע"י גילי רומן | 10 באוק' 2012
 

הי אשר,

אולי המפתח טמון ב"מתכונת המלמדת".
מה שחסר לי להבנה השלמה לגבי התרומה החינוכית היא מידת מעורבות תלמידים במיזם. כיצד הם תורמים לו ונתרמים ממנו? מהי מידת החשיפה שלהם למתכונת של חברת ההזנק החברתית?

בלי קשר לעניין זה, אני חושב שאתה אכן בדרך ליצור מה שקרוי היום עסק חברתי. האם אתה שוקל לקבל הכשרה או ליווי בתחום?
לשמחתי, יש היום כבר כמה מקומות שעוסקים בתחום ויכולים לסייע. אנחנו יכולים לעזור בחיבור אליהם, ברצון רב.

גילי

השלמת ושיפור מתכונת המיזם לאור הארותיך הבונות

ע"י אשר וינשטיין | 10 באוק' 2012
 

גילי, ערב טוב ,

אני מודה לך מקרב לב, על תרומתך האישית הרבה מבחינת "הערך המוסף"
היצירתי לביסוס המיזם ומבחינת שיפור מהותי של מתכונת ההגשה להתחרות.

להלן התייחסותי להשלמת "החוליה החינוכית החסרה":

במסגרת קידום והטמעת עקרונות המיזם במערכת החינוך, כולל בהגברת מידת מעורבות התלמידים כתורמים ונתרמים פוטנציאליים, אקיים אישית, זאת
במקביל לניהול המיזם השוטף במתכונתו הנוכחית ("Sart up יצירתי חברתי"),
סדרת הרצאות של "מצגת וניתוח אירוע אישי" (באורך כ 90/60 דק') בפני
תלמידי חט"ב ו/או חט"ע , ההרצאה תוכן ותועבר מכלל החומר העיוני היסטורי והיישומי הצבור אצלי מאז שלבי התכנון, ההקמה וניהול המיזם הנוכחי.

לצורך המשימה, אכין ואקיים בעתיד הקרוב הרצאת "פילוט" במספר כתות נבחרות, בתיאום ובשיתוף הנהלות בתי הספר שייבחרו לנושא
ובהמשך (לאחר שלב "השיפורים") אמשיך אישית במתן ההרצאות, תוך כוונה מתואמת מראש "לשכפל" את העיקרון הטמון במיזם ולהעביר את "הלפיד" גם לאומנים נוספים שיחשפו ויירתמו לנושא חשוב זה.

לגבי הצעתך, להתקשרות תורמת ושת"פ הדדי ובכלל זה לקבלת האשרה בתחום,
אשמח כמובן לקבלה, כי "מכל מלמדיי השכלתי" .

בתודה ובהוקרה,
אשר

תודה רבה ובהצלחה

ע"י ענבל שהם | 10 באוק' 2012
 

אשר שלום,
תגובתך ריגשה אותי. נעים לקבל תגובה כ"כ מפרגנת. אשמח ליצור איתך קשר בעניין לכשיתאים לך.
קראתי אודות המיזם שלך, רעיון ומימוש המעשר מרשים ויפה תמיד ובמיוחד בתקופה זו.
שיהיה לך בהצלחה בתחרות ומחוץ לה
בברכה,
ענבל

(העתק תגובתי למקרה שלא צפית בה בדיון על קבוצת העתודה)

תודה

ע"י אשר וינשטיין | 10 באוק' 2012
 

ענבל שלום,

אשמח ליצור קשר, במהלך אחד מהמפגשים הקרובים .
להתראות.

בברכה,
אשר