הציון כמניע ללמידה

ע"י Ori D | 06 בנוב' 2012
 

השבירה לשאלות קטנות גורמת לתלמיד ללמוד תוך כדי, כדי להשיג תוצאה טובה, ובגלל שאפשר תמיד לשפר הוא יחזור על המשחק. בהחלט מדבק - שיחקתי בזה רבע שעה.

איך אתם מסתדרים עם זכויות היוצרים?

זכויות יוצרים

ע"י אורית קפון | 06 בנוב' 2012
 

כעיקרון - תורם השאלה "נותן" את הזכות להשתמש בכל הטקס - השאלה, התשובות, המשוב וכו'. התורם מקבל קרדיט בתחתית השאלה על התרומה.

לגבי הקישורים - רובם המכריע פתוחים לשימוש (youtube, אתרי לימוד אחרים וכו') ולגבי חלקם אנחנו מתכוונים לעשות הסכמי שיתוף כך שיורשה לנו לקשר אליהם. גם כאן יהיה קרדיט לבעל התוכן.

בנוסף - היה ויהיה תוכן שבעליו יפנה אלינו שאסור להשתמש בו - נוריד אותו מהאתר.

המלצה מבית-ספר שהיה חלק מהפיילוט

ע"י אורית קפון | 08 בנוב' 2012
 

קיבלתי מכתב ממנהל בית הספר שבו התקיים אחד מהפילוטים שלנו. מכיוון שכבר לא ניתן להוסיף קובץ, אני מעתיקה כאן את המסמך:

הנדון: "פיילוט" במדעים בחטיבת שז"ר, קרית אונו

ברצוני להמליץ על יוזמתה של הגב' אורית כסלו לתכנית ליזמות בחינוך.
אורית היא אמא של תלמיד בבית ספרנו וכאם מעורבת צפתה באתגרים העומדים בפני בנה בלימודיו. בין השאר נתקלה לעיתים ברמות עניין נמוכות, בהעדר חומרי הוראה, בנגישות נמוכה לתכנים איכותיים וכיו"ב.
אורית פנתה אלי לפני כשנתיים והציעה ליזום תוכנית לתמיכה בלימודים ובחרה להתמקד בלימודי המדעים, המבוססת על יוזמה קודמת שלה ושל המורה לעברית להוראת ניבים .
יחד עם צוות מורי המדעים שלנו פיתחה את סביבת הלמידה המאפשרת חזרה ותרגול של החומר הלימודי במדעים.
תפקידם של המורים היה לתרום את התוכן ואת התפיסה הפדגוגית ואורית תרגמה את אלה ואת אלה לסביבה המתוקשבת.
בסיכומו של דבר נבנתה מערכת שזכתה לתגובות נלהבות ממורים, מתלמידים ומהורים , שיתרונה אינו דווקא בתוכן שבה אלא בגמישות הנדירה והמופלאה שהיא מאפשרת: כל תחום, כל ידע, וכל מקצוע.
אני רואה פוטנציאל גדול בהטמעתה של המערכת שאורית פיתחה ובמימוש חזונה ליצירת קהילות למידה מקוונות.

בברכה,
גיא ישראלי
מנהל חט"ב שז"ר