ייחודיות

ע"י גילי רומן | 29 באוק' 2012
 

הדס שלום,

מיזם רגיש ויפה.
אשמח אם תוכלי להבהיר יותר את הייחודיות במיזם. האם מדובר רק בתוספת כ"א מקצועי-טיפולי או מעבר לכך.
בנוסף, האםלא כדאי לשאוף להתחיל בפיילוט לפני פריסה ארצית בתוך זמן קצר?

בהצלחה,

גילי

כמה הבהרות

ע"י הדס ירון | 29 באוק' 2012
 

גילי שלום, תודה על תגובתך. ראשית, הכוונה להגיע לפריסה ארצית היא בגדר החזון הגדול יותר. כמובן שאנו מתכוונים להתחיל בפיילוט בבית ספר אחד בשלב ראשון ובשלב השני בכמה בתי ספר בעיר. כרגע אנו נמצאים בתהליך לקראת התחלת פיילוט בנתניה.
בשיחות רבות עם אנשים חינוך הן בתוך בתי ספר והן בדרגות ניהוליות יותר גם במסגרת עבודתנו וגם בתהליך החשיבה על התוכנית נוכחנו שאנשי חינוך רבים חשים שהם חסרי כלים, אמצעים וידע להתמודד עם תלמידים בעלי הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות שונות. הדבר משפיע הן על תחושת המסוגלות שלהם, הן על האקלים הכיתתי והן על יכולתם להעניק סיוע משמעותי לתלמידים הזקוקים לכך. תוכנית מחוברים מציעה שעל ידי הכנסה של איש מקצוע המתמחה בעבודה טיפולית והדרכתית בתחום (למשל קרימינולוגים קליניים)בצורה אינטגרלית לצוות בית הספר ניתן יהיה להוסיף לעבודה החינוכית ולמרחב החינוכי פן נוסף - מרחב טיפולי. אנו מאמינים שככל ששני המרחבים יעבדו יחד בשיתוף פעולה ניתן יהיה להתמודד ולסייע לתלמידים ולמורים בצורה טובה יותר. מעבר לשעות הטיפוליות עם התלמידים יש מקום חשוב לעבודת הצוות בתוך בית הספר , למתן הנחייה והכשרה.

אשמח לשמוע האם הדברים ממוקדים יותר כעת או שעדיין יש צורך לחדד וכן הערות והארות נוספות.
תודה, הדס