דיון על המיזם

פרויקט קשת - למידה מבוססת פרויקטים

ע"י מיה כסיף | 14 באוק' 2012
| 10 תגובות

דיון על פרויקט קשת - למידה מבוססת פרויקטים.

מרתק!!

ע"י אור בר | 28 באוק' 2012
 

בהצלחה!!!!

חשיבותו של פרוייקט מסוג זה

ע"י מעיין שרביט | 30 באוק' 2012
 

אני סוברה כי פרוייקט מסוג זה הינו תחילתו של שינוי הן פדגוגי והן תודעתי בכל מה שקשור להתאמת תכני הלימוד לתקופה מודרנית ומשתנה.
רוב התלמידים, מעצם היותם בסטטוס זה, רואים בבית הספר חובה אותה עליהם למלא. ומה לעשות שבני אדם, על אחת כמה וכמה ילדים, לא אוהבים חובות. עצם ההתייחסות ללמידה כדבר שאינו רצוני יוצרת מצב בו תלמיד מגיע מלכתחילה לכיתה עם איזשהו אנטי. נוסיף לזה את כל החובות שיש לו בתוך הכיתה, את העובדה שהוא צריך לאורך כל השנה להתאמץ עבור משהו שלא בהכרח מדבר אליו והמבחנים שהם חלק בלתי נפרד מתכנית הלימוד, ונראה שנוצר מצב בו תלמידים לא באמת לומדים ורק סופרים את הדקות עד ההפסקה. ואני בכלל לא נכנסת למצב של תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז...
לדעתי לקחת תוכן לימודי שעבור התלמידים הוא כביכול "משעמם" וללמד אותו בצורה חוויתית מאפשר הן למידה טובה יותר של החומר, הן הבנה והפנמה של הדברים והן פיתוח תחושת מסוגלות ויכולות למידה. כפועל יוצא אני מניחה שנלמדים גם ערכים כמו שיתוף פעולה בקבוצה, אחריות אישית וקבוצתית וכבוד למורה ולתלמידים האחרים.
בנוסף, אם דיברנו על תחושה של תיסכול, הפרוייקט והשיטה מאפשרים לקחת את אותו תסכול של התלמיד ולתעל אותו לתחומי החוזק של שלו בתוך העבודה החוויתית.
אני סבורה כי הפרוייקט טומן בחובו יתרונות מרובים, הן אלה שציינתי והן כאלה שיתגלו עוד בהמשך.

רעיון גדול מאשת חינוך גדולה

ע"י אודי גורן | 31 באוק' 2012
 

כל דבר שיגרום לילדים לרצות ללמוד במקום לראות בלימודים כורח המציאות הוא יוזמה ברוכה.

מבורך

ע"י עדי ליבוביץ | 31 באוק' 2012
 

אני חושבת שזה מבורך שהפרוייקט הזה מחזיר למרכז ערכים שנשכחו מזמן כמו סקרנות, עבודת צוות, עצמאות שכבר מזמן התלמידים וודאי המערכת לא נותנים להם דגש.
אני בטוחה שלא קל להרגיל את התלמידים לצורת המחשבה הזאת ולוקח להם זמן להתרגל לצורת למידה שונה שדורשת מהם השתתפות פעילה אבל אני בטוחה שהתהליך שווה את התוצאה!
בהצלחה, כל הכבוד ומחכים לשמוע איך מתקדם!

מדהים

ע"י שרה פרנקפורטר | 31 באוק' 2012
 

הפרויקט נשמע מדהים ומעניין, שימת דגש על תהליך ולא על תוצאה, אקטיביות ופיתוח הסקרנות וחדוות הלמידה אצל התלמידים/ות.
בהצלחה רבה!

חשוב...

ע"י Ori D | 31 באוק' 2012
 

שבנוסף למחמאות יהיו גם רעיונות לשיפור וביקורת על הטופס, יען כי השופטים רואים רק את התגובות ולא את הטופס, ואת הטופס אפשר לערוך עד סוף שלב ההגשה ולשפר.

נראה מעולה, אפשרי בהחלט לביצוע ובעיקר חשוב

ע"י Hamutal Elbaz | 01 בנוב' 2012
 

בניגוד ליוזמות חינוכיות שצצות בשנים האחרונות, היוזמה הזו לא מנסה לתת מענה חיצוני לבית הספר, לקבוצה מסויימת של תלמידים, אלא להתמודד עם הבעיה האמיתית של מערכת החינוך היום, שאינה מתאימה לקצב ולסף הגירוי של התלמידים.
כבר הרבה זמן מדברים על זה שמערכת החינוך צריכה להתחיל להתאים את עצמה למאה ה-21, לא מבחינת אמצעים טכנולוגיים אלא בשינוי גישה, ומיה התחילה לעשות את השינוי הזה בקטן בכיתות שבהן היא מלמדת, כשברור שמה שעומד בינה לבין יישום רחב יותר של התכנית זה עניין תקציבי בלבד.
מבחינת הדף:
נראה לי שכדאי לצמצם קצת את המלל או לפחות להסביר יותר בחלק הראשון איך זה עובד בתכל'ס, וכאמור, להוסיף גם תגובות של תלמידים שכבר לוקחים חלק בפרוייקט, תמונות וכו'. בהצלחה!

כל הכבוד!

ע"י דנה כסיף | 01 בנוב' 2012
 

בעשור האחרון אנחנו נתקלים בפער הולך ומעמיק בין מורים לתלמידים.
אנחנו כמובגרים במערכת החינוך מתקשים להפנים את העובדה שהתלמידים של היום שנולדו עם אייפד ביד לא צריכים אותנו כדי שנקנה להם ידע, הם יכולים להשיג את הידע הזה בליחצת כפתור אחת במכשיר הטלפון שנמצא אצלהם בכיס. אבל הם כן צריכים אותנו כדי שנקנה להם מיומנויות חיפוש, כדי שנלמד אותם מהי חשיבה ביקורתית, כדי שנלמד אותם לחשוב, וכדי שנגרום להם לרצות לחשוב...
פרויקט קשת עונה על כל הצרכים האלו, מיה הבינה שכמורה להיסטוריה התלמידים שלה לא צריכים אותה כדי לדעת מי היה יוסף טרומפלדור, אבל הם כן צריכים אותה שתגרום להם לרצות לברר מי הוא היה

כל הכבוד!

נשמע פרוייקט מדהים וחשוב

ע"י סיון גולדשטיין | 03 בנוב' 2012
 

כיף להיחשף לדרך שונה ללימוד, דרך שמגדילה את הסקרנות והחשיבה, ושמה במרכז את פיתוח הכישורים של התלמיד במקום להתמקד רק בציונים והישגים, כפי שצערנו עושים היום הרבה.

כך לימוד צריך להיות

ע"י איילה רהב | 04 בנוב' 2012
 

יופיו של הפרויקט הוא בכך שלנגד עיניו התלמיד וחווית הלמידה שלו, ולאו דווקא הנושא הנלמד או המסגרת המלמדת. בעולם של סיפוק מיידי, אינספור גירויים ותשומת לב קצרה, הערכים המוספים שהפרוייקט מציע, ללימוד כל נושא באשר הוא לא יסולאו בפז - הטמעה, מעורבות, אכפתיות, חוויה פעילה כל אלה יבטיחו שהידע אכן יונחל, התלמיד אכן יהיה שותף פעיל והרצון שלו ללמוד עוד רק יגדל.
כולנו, אנשי חינוך, הורים ותלמידים צריכים לשאוף שכלים כאלה יהפכו להיות נכסי צאן ברזל של תכניות לימוד ושל הקניית ידע - כי כך ניגע בתלמידים באמת ונהפוך אותם לאנשים סקרנים, מעורבים ואכפתיים.
דווקא בעולם שבו הידע נגיש, המעורבות במגע ם הידע היא שעושה את ההבדל.
המברכים הגדולים של פרוייקט כזה יהיו התלמידים, שיקומו כל יום לבית הספר בתחושה של שותפות לחוויות המזומנות להם, ולא רק כעול