התחלה לוקאלית

ע"י גילי רומן | 02 באוק' 2012
 

חיה שלום,

מהמיזם עולה תחושה חזקה של מקצועיות. זה חשוב מאד. כל הכבוד.
אני שמח לראות שהגיבוי האקדמי מקבל גם ביטוי בפיתוח מעשי בשטח בדמות התכנית ולא רק נשאר בין דפי הספר.

אולם, חשוב לי להצביע על פער בין ההרגשה שיש כאן משהו מקצועי וחדש ובין ההבנה של הדיוטות במה בדוק הדברים אמורים.
המילים מנהיגות ומצוינות הפכו לשחוקות מעט עם השנים, כנראה בשל חשיבותן העצומה, תכנית רבות נכתבו ופועלות בענין. לכן, מאד חשוב לנסות להבהיר הכין הייחודיות הפרקטית או המחשבתית במיזם, אולי בעזרת דוגמאות או הסבר יותר "תכלס'י". זה יקל על ההבנה "מה חדשני" במיזם שלפחות בתחרות זו היא קריטית.

בנוסף, מהיכרותי עם מערכת החינוך, ייתכן והדבר הנכון יהיה להרחיב את הפיילוט שלך באמצעות חיבור לאחת הרשויות המקומיות ואו דווקא לגורמים במשרד. השותפים שלנו, רשת "ערי חינוך" ודאי ישמחו לסייע לך בחשיבה ואולי בניתור האופציות המוניציפאליות שלך בעניין.

בהצלחה,

גילי.

מובילים למצוינות

ע"י חוה וידרגור | 02 באוק' 2012
 

שלום גילי,
תודה על תגובתך ועל ההערות המשמעותיות.
לגבי המילים מנהיגות ומצוינות הן באמת שחוקות מרוב שימוש ופעמים רבות מאחוריהן מסתתרים דברים אחרים לגמרי.
החידוש בתכנית שלי שהיא באמת בונה כישורי מנהיגות מגיל צעיר (כיתה ד' או ה') וההתפתחות היא הדרגתית משולבת בכל האסטרטגיות העכשיוויות שיש להקנות לתלמידים ועוד יותר מכך משום שהיא בנויה על מודל ייחודי משולב שאני פיתחתי הנקרא המודל הרב ממדי לבניית תכניות לימודים. החידוש במודל הוא בכך שמקנה לתלמידים פרספקטיבה רחבה על כל נושא לימודי בשלושה ממדים - אישי גלובלי וזמן (עבר הווה ועתיד. כלומר בתוך תכנית המנהיגות התלמידים לומדים חשיבה תהליכית וחשיבת עתיד שהם הכלים שיזדקקו להם כדי שיוכלו לשלוט בעתידם ובעתיד האנשים שאותם יובילו.

לגבי ההצעה שלך להתחבר אל "ערי חינוך" חשבתי עוד קודם על כך ואשמח להפגש עם הגורמים הרלוונטיים ולהסביר לכם יותר על התכנית.

כמו כן, על פי הצעתך אבהיר את החידוש בתכנית בהצגת המיזם.

בברכה,
חוה

לאן לשייך את המיזם?

ע"י חוה וידרגור | 03 באוק' 2012
 

תכנית המנהיגות שלי היא רעיון חדש המשתמש במודל חדש.
התכנית מוכנה להפעלה בעזרת מורי בתי הספר שיש להכשיר אותם בהשתלמות קצרה.
בתחרות ישנן רק שתי אפשרויות מיזם קיים ורעיון חדש. התכנית שלי לדעתי, נמצאת בין שניהם.
מחכה לתשובתך בנידון וגם לגורמים הרלוונטים שאליהם אוכל לפנות מערי חינוך.
בברכה,
חוה
נ.ב. הוספתי תמונות ועידכנתי את החידוש. הוספתי גם קובץ המתאר את הנושאים העיקריים בתכנית. האם יש צורך להעבירם לתוך ההצעה עצמה או השופטים אמורים לקרא את הקובץ המצורף?

חומר נוסף

ע"י Ori D | 03 באוק' 2012
 

עדיף להעביר לתוך ההצעה

תשובה חלקית

ע"י חוה וידרגור | 03 באוק' 2012
 

שלום רב,
תודה על ההמלצה להוסיף את הנושאים להצעה.
בעצם לא קיבלתי תשובה על שיוך המיזם שלי - רעיון חדש או מיזם קיים.
כמו כן ביקשתי שתפנו אותי לגורמים המתאימים מ"ערי חינוך" שציינתם שהם שותפים שלכם.
אשמח לתשובה,
חוה

שיוך המיזם

ע"י גילי רומן | 08 באוק' 2012
 

חוה שלום,

קודם כל, הרעיון שלך עדיין לא נמצא בשלב יישום מתקדם, לפי הבנתי.
לכן, הוא משויך לתחרות הרעיונות החדשים.
במידה ויש טעות בהערכה שלי והמיזם כבר פועל למעלה משנתיים, לפחות, נשמח להעביר אותך למסלול המיזמים הרצים.

לגבי ערי חינוך, הפנתי אותם לרעיון שלך, הם קראו אותו ויצרו איתך קשר בהקדם.

גילי

ערי חינוך

ע"י דלית לאופר | 11 באוק' 2012
 

הי חוה
אכן נשמע שהמודל מבוסס על חשיבה מקצועית ומתן מענה רחב
אשמח להבין מהו מודל ההפעלה של התוכנית
האם את מציעה הכשרה למורים או לתלמידים?
אם אכן למורים כפי שנדמה לי האם זה יכול להשתלב בתוך מרחב העשייה שלהם
מה זה מצריך מהם
מה הסיבה שמורה יבחר להשתמש בתוכנית
אשמח לקבל הבהרה
ולראות כיצד ניתן לשלב זאת בעשיה שלנו
דלית

מובילים למצוינות בשיתוף עם ערי חינוך

ע"י חוה וידרגור | 11 באוק' 2012
 

שלום דלית,
לצורך הפעלת תכנית "מובילים למצוינות" בבתי הספר יש להכשיר את המורים. ניתן להבנות את נושא המנהיגות בתוך נושאי הלימוד וניתן ורצוי לייחד להם שעות נפרדות במסגרת יום הלימודים, או בצמוד לה. כמו כן, ניתן ורצוי לערוך ימים מרוכזים וימי שיא.

אני חושבת כי המצב של החינוך היום ושל המנהיגות בישראל מצריך נקיטת גישה אחרת במערכת החינוכית (ואולי כאן נמצא החיבור שלי לערי חינוך). כיום חשוב לתת לכלל התלמידים את הכלים להתפתח ולממש את יכולותיהם ולפתח את האחריות החברתית שלהם בהדרגה תוך חשיבה לעתיד.
מורים מודעים לצורך לעשות שינוי אך לא תמיד יודעים איך ומה צריך לעשות. בתחילה,ניתן לחשוף אותם ליחידות לימוד שיוכלו להעביר במסגרת מקצוע הלימוד שלהם אח"כ גם ליצור שיעור קבוע כזה במערכת. התמיכה של העיר הפועלת במסגרת ערי חינוך תאפשר ביטוי רחב יותר ונכון יותר של כישורי המנהיגות של התלמידים בשילוב כל הגורמים העירוניים. בעתיד מנהיגים אלו ישארו ויתרמו לפיתוח העיר והמדינה.

המטרה שלי היא לנסות את התכנית כפיילוט מלווה בהערכה עם קבוצת מורים ואנשים נוספים בקהילה לפי בחירתכם שאנחה בבניית התכנית באחת הערים שבהן מופעל המיזם ערי חינוך. אשמח לקחת חלק במיזם חשוב זה של ערי חינוך ולתרום מן הידע שלי.

אשמח ליצור עימך קשר בטלפון ולענות על שאלות נוספות
אנא כתבי למייל האישי שלי.
בברכה,
חוה
vidergor@bezeqint.net