מדדים

ע"י גילי רומן | 09 באוק' 2012
 

טל שלום,

כל הכבוד.
נראה שרק התחלתם עם המיזם וכבר הוא נמצא בהתקדמות יפה.

מעניין יהיה לשמוע דוגמא לתהליך משחקי שנעשה בעזרת התכנית.
אישית, אני מחובר להוראת האזרחות, אז הפרויקט שעשיתם בחיפה מסקרן אותי מאד.

לגבי המדדים, לא הצלחתי להבין בדיוק מה אתם מתכוונים למדוד בתוך סל הדברים המרכיבים את ההצלחה הפוטנציאלית שלכם וכיצד.

בהצלחה,

גילי

אזרחות ומדדים כמותיים

ע"י טל הורוביץ | 10 באוק' 2012
 

גילי שלום,

תודה על המילים החמות.

הפרויקט בנושא אזרחות היה מרתק וכלל את כל המרכיבים - חוכמת ההמונים, מישחוק ודיון.

ביקשנו מהתלמידים לעקוב אחרי העיתונים במשך שבוע, להיכנס ללינק שנתנו להם ולכתוב דילמות שנתקלו בהם תוך עיון בעיתון. בעיתון. מתוך הדילמות שהתלמידים ניסחו נוצר משחק. בשיעור האזרחות בכיתה התלמידים התחלקו לקבוצות בנות שמונה תלמידים. כל קבוצה שיחקה במשחק שנוצר. במהלך המשחק התלמידים הציעו פתרונות אפשריים לדילמות שנאספו, וביצעו הערכה ערכית לפתרונות שהוצעו על סמך העקרונות שלמדו בשיעור. לאחר תום המשחק נציג מכל קבוצה דיווח לכל הכתה על הדיון שהתנהל ומה היו הפתרונות שנבחרו. המורה סיכם את הדיון והבליט דגשים.
בסיום השיעור ביקשנו מהתלמידים לתת לנו משוב. משפט אחד שנאמר כתוב אצלי במחברת עד היום – "יש ילדים שלא שמענו אותם מדברים עד היום ופתאום גילינו שיש להם דעה".
יש לנו תמונות מהשיעור והמשחק אבל מאחר ומדובר בתמונות של ילדים אני נמנע מלפרסם אותן כאן.

לגבי המדדים הכמותיים:
יש מדדי ביצוע – כמה תלמידים השתתפו בפרוייקט, לכמה בתי ספר וכיתות הצלחנו להגיע, לאיזה גיוון אוכלוסיה הצלחנו להגיע.
יש מדדי איכות – כמה דילמות ניסחו התלמידים, איכות הפתרונות שהוצעו במהלך המשחק ורמת ההטמעה של הערכים.
תודה
טל

תוצרים להצגה

ע"י גילי רומן | 11 באוק' 2012
 

הי טל,

תודה על ההרחבה, עכשיו זה כבר ממש נשמע נפלא.
כיצד ניתן להרחיב את המיזם? מה התכנון?

לגבי תמונות מהפעילות, אני מבין ומסכים עם הרצון לא לפרסם תמונות התלמידים, אבל אולי תוכלו להכין הצגה של התוצרים, הדילמות, הפתרונות והתגובות? או אולי הדמייה של המשחקון? זה ייתן המחשה יפה.
אפשר אפילו בפרזנטציה פשוטה.

יישר כח,

גילי

הרחבת המיזם

ע"י טל הורוביץ | 11 באוק' 2012
 

גילי הי,
אתה מעלה נקודות מעניינות וחשובות.
לגבי אופן ההרחבה של המיזם אנחנו מתלבטים. מהבחינה היישומית והטכנולוגית אנחנו בסדר כי דאגנו ל Scaleability (חיפשתי במילון את הביטוי העברי המתאים ולא מצאתי – רעיונות יתקבלו בברכה).
האתגר מצוי בשני גורמים:

1. כיצד בונים את המיזם מבחינת מימון כך שהעלות לא תהווה מחסום כניסה לבתי הספר:
העלות כרגע כבר נמוכה אבל אנחנו רוצים שהיא תהיה עוד יותר נמוכה.... אנחנו בוחנים אפשרות לשחזר מודל שכבר יישמנו – חבירה לחברות שיפנו את ערוץ המעורבות החברתית שלהן למיזם.

2. השיווק – איך מגיעים למגוון רחב של בתי ספר, רותמים אותם למיזם ומתגברים על מחסומי הכניסה שקיימים. או בקיצור איך מגיעים לפריסה רחבה בעלות שיווק נמוכה. אנחנו בודקים האם לחבור לגורם שכבר מצוי בבתי ספר כמו עמותה או אפילו גורם עסקי (בתנאי שזה לא ייקר את העלות לבית הספר).
מה דעתך? אשמח לרעיונות נוספים.

לגבי מצגת שתמחיש את הפתרון – רעיון מצוין. נשמע ונעשה....

בינתיים אני מצרף לינק לתכנים שנאספו למשחק שארגנה כיתה ח באחד מחטיבות הביניים בחיפה. פתחנו להם את הפלטפורמה לצורך שעת מחנך. התכנים נאספו על ידי פרסום בפייסבוק. את תפעול המשחק עצמו עשו תלמידים שהתנדבו וקיבלו תדרוך וערכת מדריך. הכל כמובן בהנחיית המחנכת

http://game.yourmovetp.com/games/share/type/send-as/code/79232fcd127b1b2...

תודה

טל

שיווק

ע"י גילי רומן | 14 באוק' 2012
 

הי טל,

מבחינת שיווק המיזם, אני ממליץ שתצטרפי אלינו לסדנאות המיתוג במרכז:
28.10 וה4.11.
זה הקישור לאירועים בפייסבוק:
http://www.facebook.com/events/293399950775556/
http://www.facebook.com/events/517256468302754/

נשמח לראות אותך שם ולסייע.

גילי