הצעד הראשון

ע"י גילי רומן | 27 בספט' 2012
 

שלמה שלום,

לפי הבנתי, הרעיון אמור להיות מוחל על כלל תלמידי כיתות א' בארץ. האם לא תעדיף לעשות קודם פיילוט?

הייתי שמח להעמיק בחידוש במיזם, כיוון שחונכות של מורים חיילים ומתנדבי ש"ש בבתי ספר רבים כבר בגיל צעיר, זהו דבר שקיים במספר לא מבוטל של אזורי בעלי אחוז גבוה של פערים לימודיים. האם הייחוד טמון במיקוד בציוני הבחינות החל מכיתה א'?

במידה וכן, האם אתה מכיר את ההנחייה החדשה של משרד החינוך לגבי בחינות בכיתות נמוכות? האם זה מגביל או מחזק את הרעיון?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4277667,00.html

אולי כדאי לתת דגש על מיומנויות ולא על בחינות?

אשמח לשמוע ממך עוד על הרעיון

גילי

מיזם "ביחד"

ע"י Shlomo Noriani | 28 בספט' 2012
 

בסיס המחשבה במיזם הוא איתור פערים קטנים ככול האפשר בהקדם האפשרי. מזה נובע שהכי מתקבל על הדעת להחילו כבר בכיתה א'.

לטובת הצלחת מערך כזה יש צורך בתמיכה טכנולוגית שתיתן תמונה מלאה של המתרחש במערכת מרמת התלמיד, כיתה, בה"ס וכך הלאה.

לגבי ההנחיה של משרד החינוך כמוה להתעלמות מהמציאות של המתרחש ברמת ההישגים של התלמידים והדבר יבוא לידי ביטוי בכיתות הגבוהות יותר.
בכל מקרה צריך להיכנס בעובי הקורה של החלטת משרד החינוך ולא לקבל זאת כתורה מסיני.

לגבי הדגש על מיומנות ולא על בחינות: הרי מיומנות לא תצמח יש מאין והיא נובעת מרמה גבוהה של מקצועיות. לכל היותר יש להגדיר טוב יותר את הדרישה למיומנות, כלומר מיומנות למה ?, וזה ידריך הישר לצורך במקצועיות.

הדרך שבה המיזם בודק רמת מקצועיות עוברת דרך בחינות.

* בסופו של יום לא ניתן להתעלם מהעובדה שאנו עוברים בחינות בלימודים, בצבא, באוניברסיטה, בעבודה ובחיים ולפיכך שיטות שמנסות להתעלם מכך לא מכינות התלמידים להצליח בהמשך.

מדדי רמת לימודים

ע"י Shlomo Noriani | 29 בספט' 2012
 

אבקש להבהיר כי מדד משמעותי נוסף לצורך הערכת רמת התלמיד הוא מדד הכנת שיעורי הבית כראוי. נתונים אלו יעובדו כך שהמערכת תוודא שהתלמידים שמתקשים בהכנת שיעורי הבית יצלחו את הפער שנוצר ע"י עזרת החונך.