שתי שאלות למחשבה

ע"י Ori D | 02 בנוב' 2012
 

1. מדוע רק מושגים מתחום מדעי החברה?
2. האם בעידן שבו לכל אחד יש זיכרון נייד עם חיפוש מהיר וגישה למאגר מידע אינסופי (סמארטפון), האם באמת צריך שינון מושגים?

תשובה לשאלותיך

ע"י יוסף נוריאל | 02 בנוב' 2012
 

1. ברוב בתי הספר אין בהם מגמה חברתית (התנהגותית) משיקולי תקציב.
גם בבתי ספר שיש בהם מגמה חברתית הפרוייקט מיועד לתלמידים שמחוץ למגמה זאת.
המושגים מתחום ההתנהגות חשובים מאוד להתנהלות היומיומית והם תומכים רבות במקצועות רבים כמו אדריכלות,רפואה,אומנות,צבא וכו' וכו'.
למשל תכנון בית חייב להיות אחרי דיון סוציולוגי, תכנון מחקר רפואי רק בשיטות מחקר של מדעי החברה.

2. לגבי השינון, התלמיד מחויב לתשתית של ידע כדי שיתפקד יותר טוב מבחינה מקצועית,חברתית ותקשורתית.
במהלך החשיבה הד-שיח וכו' וכו' אי אפשר לעצור ולהתחיל לבדוק באינטרנט או במחשב מילים ומושגים לועזיים.
מה עוד שהפרויקט לא נועד ללמד את כל המושגים אלא הבסיסים ביותר והמדוברים והמשומשים ביותר.
מעבר לכך יש צורך אכן במחשב או באינטרנט.